dinsdag 8 april 2014

Doily...

Heel lang heb ik het tegengehouden.
Zo heel af en toe haakte ik er wel eentje.
En die gebruik ik dan ook.
Maar ik vroeg mij toch altijd af:
wat doe je toch in vredesnaam met kleedjes?

En plots...

I could resist it for a long time.
Now and then I made one.
And I use them too.
But I was always wandering:
what on earth do you do with all these doilies?

And then, all of a sudden...




...ga ik dan toch een beetje los...

want ze zijn ZO LEUK!

...I made more of them...

because they are SO CUTE!




Ik vrees dus dat er meer gaan volgen....

I am afraid more will follow...




...wordt vervolgd...

...to be continued...

33 opmerkingen:

  1. Hartstikke leuk! Fijne patroontjes.
    Je kunt nooit genoeg zelfgemaakte kleedjes hebben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Komt er dan ook een tutorial van dit enige patroontje? ;)
    En een mooie nieuwe look van je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So pretty! Love the colors you chose!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. beautiful !!!!!!! A good reason to make some more !!!! ;oD
    xxxxxx ale

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een kleedje geeft vaak nèt even dat beetje extra toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! En wat een perfecte kleuren heb je gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn alvast super leuk in leuke kleurtjes gemaakt ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn zeker leuk, idd soms vraag je je af wat moet je er mee! Maar doileys haken is heerlijk! Liefs Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze mooi! Vooral die met de grijze rand.
    En wat een mooie poster van een dame op de achtergrond. Mooie kleuren.
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! In prachtige kleuren!! Zo'n mooi geheel op de foto met de mooie plaat, het behang, kleur van de tafel... Gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo leuk he!! en doe ze in zpagetti en je hebt meteen een echt kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk he! Ik ben er ook dol op alleen wordt mijn man een beetje dol van al die ' kleedjes'
    Die kleurtjes van jou zijn ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi, mooi en nog eens mooi, en dat geldt voor alles en dus ook voor de foto´s!! Prettige dag verder en groetjes, Malotte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. By the way.....hoe komt het toch steeds dat ik elke keer bij een reactie een uitroepteken krijg en niet mijn afbeelding????? Tralalie, tralala...ik en electronica. Maar mocht je een kleine tip hebben hoe ik dit kan veranderen, dan hoor ik dat graag!!!
    Lieve groetjes, Malotte (www.bymalotte.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie kleuren, mooi om te zien, fijn om te haken. En heb je nu het antwoord gevonden op je vraag: wat doe ik in vredesnaam met die kleedjes?
    Als ik het goed heb, zien en spreken we elkaar straks geheel onverwacht in Utrecht in het DOS-gebouw. Leuk om dan kennis met je te maken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze zijn zeker leuk,maar ook om zo een hele rits als soort van lopertje of kleed aan elkaar te maken,lekker ongelijk is zooo mooi! ;-)


    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn mooi! En leuk in jouw kleuren! Ik had hetzelfde. Nu liggen ze hier overal handig te zijn. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Great color combination! I loved the pattern also.. Looks wonderful....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben niet zo van de kleedjes (heb ook geen plek om ze neer te leggen), maar zo zijn ze erg leuk! In kerstkleuren zijn het misschien mooie kerststerren.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi zijn ze! Ik hang wel eens een doily over een vaas en voor het raam zijn ze ook leuk. Leuke print heb je hangen, fijne foto's :-)
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je kan ze ook in het suikerwater leggen en dan op een schaal (op z'n kop staand) laten drogen. Dan heb je een mandje. Ben je het zat, dan was je ze weer en heb je weer een kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze zijn leuk!!!
    Dat kastje is ook super van kleur geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die zien er erg leuk uit! Zeker ook met de vrolijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Do you share the pattern for these lovely doilies? These are beautiful...
    I may be able to figure it out, but if you have a pattern, I'd love to have it - and then would, of course, credit you for the pattern!

    Beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Very beautiful doilies - I do hope you make more! Can never have too many :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je zou er zomaar een kanten kleedjes jurk van kunnen maken...een jeans rok mee opvrolijken...enzovoort of verkopen (maar die zullen vast en zeker al in je winkeltje te krijgen zijn ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. They are amazing! I like the color combination you used.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja, als je eenmaal bent begonnen he...! Heel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Beautiful!!! Could you please tell me where you found the pattern? Thank you so much, I'm in love with those!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's from a Japanese book from Kazuko Ryokai, this book is translated in Dutch and then called: Haken in Kleur. If you have Pinterest you can find the pattern of the doily here: http://www.pinterest.com/pin/190699365445344662/

      Verwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.